torstai 9. elokuuta 2018

Ainakin neljä kiloa

Aamupaino 53,7kg.

Ei pitänyt alkaa laskea kaloreita, mutta latasin pari päivää sitten yhden sovelluksen puhelimeen. En muistanut, että olin kirjautunut viime syksynä jo sinne. Olin viime syksystä laihtunut kahdeksan kiloa. Kaikenkaikkiaan oon laihtunut reilussa vuodessa noin 20kg, raskauskiloja ja vähän päälle.

Neljän kilon päässä olisi 49,7kg. Laihdutustahti on ärsyttävän hidas. En voi liian pienille kaloreille mennä, kun on jaksettava olla äiti, läsnäoleva lempeä äiti. Ja mulla on bulimiatausta. Tiedän, että liian pienille kaloreille jos menee, niin kroppa huutaa hiilaria ja pelkään ahmimisimpulssin tulevan. Nyt oon onneksi välttynyt siltä. Oon myös vakaasti päättänyt, etten koskaan enää oksenna tahallani. En edes "vain tämän kerran". Sille tielle jää samantien ja bulimia hiippailee niin äkkiä takavasemmalta. No thanks.

Mutta joo. Neljä kiloa. Aina asetan tavotteita, että silloin ja silloin oisin tavoitteessa ja välitavoitteina se ja se. Esim nyt haluaisin yksissä syyskuisissa juhlissa painaa alle 53kg. En halua ajatella tarkkaan sitä, milloin painaisin 49,7kg, joulunako? En nimittäin usko olevani kovin onnellinen alle 50-kiloisena. Siksi yritän muutenkin olla paljon ajattelematta koko asiaa...ja silti se alkaa olla koko ajan mielessä.

Niinpä. Tiedostan koko jutun typeryyden ja silti aion vaan jatkaa. Neljä kiloa vielä, ainakin neljä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti